Spärra kort från Swedbank

Se nedan för snabbinfo kring hur du spärrar dina kort hos Swedbank. Tryck på respektive rubrik för att få mer detaljerad information.

Spärra bankkort eller betal- och kreditkort hos Swedbank

Hur spärrar jag mitt kort hos Swedbank?

Swedbank har ett telefonnummer du kan ringa om du behöver spärra ditt bank- eller betal- och kreditkort hos dem. Numret fungerar både om du förlorat kortet i Sverige eller utomlands. Telefonlinjen är öppen dygnet runt så du kan ringa när som helst och alltid få hjälp.

Sverige

Om du har förlorat ditt kort från Swedbank i Sverige och behöver spärra det ringer du följande nummer:

08-411 10 11

Utomlands

Förlorar du bankkortet i utlandet ringer du följande nummer:

+46 8 411 10 11

Ersättningskort vid spärr av kort utomlands

Swedbank erbjuder i vissa fall ett ersättningskort ifall du behöver spärra ditt vanliga bank- eller kreditkort från utlandet. Du kan även få en kontantbetalning. Det kan hjälpa dig på vägen att fortsätta din resa även efter ditt vanliga kort har blivit förlorat. Det kostar 400 kr att få ett ersättningskort eller kontantutbetalning. För att få vägledning kring ersättningskort och kontantutbetalning av supportpersonal på Swedbank ringer du följande nummer:

+46 8 411 10 20

Kontrollera om någon har använt kortet

Även efter du spärrat kortet, vilket du alltid skall göra först, bör du även kontrollera om någon obehörig har använt ditt kort. Hos Swedbank gör du det genom att gå in på din internetbank, välj Ekonomisk översikt i menyn och sedan Kortöversikt. Tryck sedan på kortets namn. Du kommer så se de transaktioner som har gjorts på kortet. Ser du en transaktion som någon obehörig har gjort skall du omedelbart kontakta Swedbank och få vägledning.

Beställ nytt kort från Swedbank

Läs mer här om du beställer ett nytt kort från Swedbank.

Spärra BankID på kort från Swedbank

Hur spärrar jag mitt BankID på kort från Swedbank

Det finns fyra enkla sätt för dig att spärra ditt BankID på kort från Swedbank.

  • Logga in på Swedbanks internetbank som vanligt. Gå sedan till Tillval, och tryck på BankIDoch sist på Spärra BankID.
  • Gå till valfritt fysiska Swedbankkontor och be om personlig hjälp av personalen på plats
  • Ring telefonbanken hos Swedbank på 0771-22 11 22
  • Du kan även kontakta Swedbanks spärrservice för BankID på kort på 08-411 10 11

Kom ihåg att även ta bort ditt BankID från din dator efter att du har spärrat ditt BankID på kort.

Spärra ID-kort från Swedbank

Hur spärrar jag mitt ID-kort från Swedbank

Har du tappat ditt ID-kort från Swedbank och behöver spärra det? Kom ihåg att du även skall polisanmäla förlusten av ID-kortet till polisen. Kontakta polisen först, och gör sedan något av nedan alternativ för att spärra ID-kortet hos Swedbank.

  • Gå direkt till ditt lokala bankkontor och ta hjälp av personalen där
  • Ring Swedbanks telefonbank och få personlig service på 0771-22 11 22
  • Ring till spärrservice på någon av följande nummer:
    ID-kort utfärdade före 31 december 2007: 0152-26689
    ID-kort utfärdade efter 1 januari 2008: 08-51 79 57 75

Beställ nytt kort från Swedbank

Beställ nytt bankkort från Swedbank

Du kan ansöka om ett nytt bankkort på Swedbank på tre olika sätt. Välj det som passar dig bäst.

  1. Ansök via internetbanken
  2. Ansök via telefonbanken. Du når telefonbanken på nummer 0771-22 11 22
  3. Du kan även gå in på ditt närmaste bankkontor och få hjälp av personalen från Swedbank direkt på plats

Vill du ersätta ditt befintliga bankkort kan du göra det på två olika sätt.

  1. Ring telefonbanken på 0771-22 11 22
  2. Självklart kan du också besöka valfritt bankkontor

Beställ nytt betal- och kreditkort från Swedbank

Det finns fyra olika sätt att beställa ett nytt betal- och kreditkort. Välj det sätt som är enklast eller som du känner dig mest trygg med.

  1. Ansök via något av följande två webbforumlär:
    Betal- och Kreditkort MasterCard
    Världsnaturkortet Betal- och Kreditkort MasterCard
  2. Ansök via internetbanken
  3. Ansök via telefonbanken på 0771-22 11 22
  4. Besök valfritt bankkontor

Vill du ersätta ditt befintliga betal- och kreditkort kan du göra det på två olika sätt.

  1. Ring Swedbanks telefonbank på 0771-22 11 22
  2. Gå in på valfritt Swedbankkontor

Kommentera